Ofte stilte spørsmål

Her finner du en rekke spørsmål som vi ofte får.

Ved spørsmål om oppmøtested, priser, eller annet som kan være ulikt mellom de forskjellige idrettene våre, klikk deg videre inn via de røde boksene under.

Hva skal barna ha på seg under trening?

Dette er det vanligste spørsmålet vi får!
Treningstøy og vannflaske gjelder for de fleste, men noen idretter har mer spesifikke behov. Finn aktiviteten i boksene under, og få svaret der!

Hvorfor må jeg betale medlemskontingent og treningsavgift?

For å delta på treninger hos oss, må du også være medlem i STIF. Det blir man ved å betale en medlemskontingent. I alle idretter unntatt turn, får man tilsendt betalingskrav i Hoopit som forfaller 3 uker etter kursoppstart. Er man helt ny i STIF, får man da varsel om 2 ulike betalinger. Én kursavgift som gjelder for vår eller høstsemester, og én medlemskontigent som gjelder ut året. Går du videre på kurs etter sommerferien, er det kun ny treningsavgift du skal betale for. Medlemskontingenten for nytt år blir sendt ut 3. januar til alle som ligger inne som medlemmer fra året før.

Kontingent er altså ikke det samme som kurs/treningsavgift, noe som er greit å vite om hvis du feks vil drive med flere enn én av våre 12 idretter. Du betaler altså bare én kontingent i året, mens treningsavgift betaler du ved i starten av ny sesong, for hver og en av de forskjellige idrettene du vil holde på med.

 

Vi sender ut medlemskontingenten 3. januar hvert år.

 

Kan jeg betale med Vipps?

Foreløpig, nei.
Betaling av medlemskontingent og treningsavgift skjer i Hoopit, og når du oppretter bruker, kan du bruke Vipps for å autoutfylle brukerdetaljer.

Men enn så lenge kan du kun betale med Apple Pay eller med bankkort. Skulle det være grunner til at ikke du kan legge inn kort i appen, så kontakt kontoret@stif.no og så hjelper vi deg å generere en manuell faktura.

Hvor skal jeg si i fra hvis jeg ikke kommer på trening?  

Da gir du beskjed via Hoopit-appen. Hver uke sender vi ut en invitasjon til trening, og der kan du velge å trykke delta eller avslå. Lettere blir det ikke!

Kan jeg prøve før jeg melder meg på?

Vi vet at det kan ta litt tid å bestemme seg, så 2-3 ukers prøving sier vi alltid ja til*.

Samtidig trenger trenerne våre å vite akkurat hvem og hvor mange som dukker opp på sine treninger, så uansett om du trenger litt betenkningstid eller ikke – ber vi om at alle melder seg inn via Hoopit.

På alle idretter unntatt turn*, er forfall på betaling 3 uker, så skulle du eller barnet velge å ikke fortsette, er det bare å forlate gruppa i Hoopit.

*Unntaket er våre turn-partier, hvor det er plassbegrensning og ventelister. Skal du melde et barn på turn, er det påmelding med betaling samtidig.

Må vi delta på dugnad?

Vi er avhengig av frivillighet for å drifte STIF og setter pris på alle som vil bidra. Du har imidlertid ingen plikt til å bidra på dugnad – det er frivillig. Men: vår erfaring er at dugnadene våre er veldig hyggelige å være med på!

En del av lagene våre trenger foreldrekontakter som kan fylle viktige oppgaver i gruppa. Hvis du har lyst til å engasjere deg, kontakt lagleder eller kontoret@stif.no

Hva gjør man hvis man skal slutte på en aktivitet?

Du melder deg ut av en treningsgruppe via Hoopit-appen. Da får du ikke lenger varsler eller invitasjoner til trening eller aktiviteter. Ved å forlate gruppa er du fortsatt medlem i STIF ut året, ettersom medlemskontingent alltid gjelder for hele kalenderåret.

Vurderer du/barnet å slutte, vil vi minne om vår trivselsgaranti, der alle medlemmer kostnadsfritt kan bytte over til en annen idrett, hvis treningsavgift allerede er betalt for det gjeldende semesteret. Vi hører gjerne fra deg dersom vi kan hjelpe med å finne en ny passende aktivitet!

Er man automatisk påmeldt nytt kurs etter ferier?

Ja, er du innmeldt i en gruppe så et du automatisk med videre.
Unntaket er turn-partiene, der det er veldig stor pågang og begrenset antall plasser. Der ber vi alle som skal fortsette om å melde seg på på nytt etter sommer/juleferie. Dette får alle deltagere på turn beskjed om på slutten av hver sesong, sånn at de kan være klare når ny påmelding åpnes.

Har dere nybegynnerkurs?

Alle våre treninger er lagt opp sånn at undervisningen tilpasses nye medlemmer. Vi mener at motivasjon er det viktigste faktoren for å kunne trives med og mestre en idrett, så derfor sier vi at det aldri er for sent å starte, uansett hvilken idrett dette gjelder.

 

 

Er det søskenrabatt eller andre tilbud?

Vi tilbyr ikke søskenrabatt.
Dersom det er vanskelig å betale for deltagelse på kurs ber vi om at dere kontakter oss på STIF-kontoret. Det er ingen som skal måtte velge bort deltagelse i idretten på grunn av økonomi, så vi gjør vårt beste for å finne løsninger for medlemmer som har det vanskelig økonomisk.

Hvor kan jeg kjøpe klubbklær?

Vi har avtale med Sport1 Revetal, som selger vår helt egen STIF klubbkolleksjon. Der finner du klær som tilpasset våre ulike idrettsgrener, og tar du deg en kjøretur til Revetal, har de også mulighet til å trykke med navn mens du venter!

Husk også at vi to ganger i året blir invitert til butikkens klubbuke – der alle som fremviser STIF-medlemskap får 30% avslag på nesten alle varer i butikken!

Usikker på størrelser? STIF-kontoret har en del størrelser på lager, så kontakt kontoret@stif.no hvis du ønsker å prøve eller er usikker på hva du trenger. Noen av idrettene har behov for drakter eller plagg som skal være likt eller felles for alle. Dette får man alltid informasjon om fra lagleder. I lagsportene er det som regel drakter til utlån hvis man ikke vil kjøpe i begynnelsen.

Har du spørsmål som gjelder en bestemt idrett, finner du kanskje svar ved å se her:

ALLIDRETT

BASKETBALL

BORDTENNIS

CHEERLEADING

FRIIDRETT

HÅNDBALL

ORIENTERING

PETANQUE

RUGBY

SKI

TURN

VOLLEYBALL